søndag den 13. marts 2011

digetic sound

....jeg har haft en snak med redaktøren på "Højskolen Performers House", hvor jeg har et lille filmhold, han ville vide hvad "digetic sound" var for en fisk...så det fortalte jeg så lidt om. Nu skriver han så:

Hej Jeppe

Verden er lille og løjerlig ( jeg bor jo i Løjenkær, så han er også morsom den rad ). En studerende på AU har lige afleveret en artikel til mig om anvendelse af lyd i filmmediet ... et citat:

"Teoretikeren Birger Langkjær opstiller en række forskellige aspekter af lydbrug i filmens univers. Han skelner først og fremmest mellem diegetisk og ikke diegetisk lyd. Lyd som til rådighed for filmens figurer og os som tilskuere kaldes diegetisk lyd, lyd som er til rådighed for os udelukkende karakteriseres som ikke-diegetisk lyd. F.eks. underlægningsmusik, voice-over."

Så nu har jeg da fået det ind med skeer.

Her er vores artikel om performernes film: http://www.performersstories.dk/spr11pr/article_lwac1.html

hilsen Kåre
billede fra en film, som Odder Højskole og Performers lavede sammen i efteråret 09

Ingen kommentarer:

Send en kommentar