søndag den 27. februar 2011

filmmager og uni.

...gammel-filmelev Jens, som læser nordisk sprog og litteratur skriver blandt meget andet:

Med hensyn til mine filmproduktioner har det stået temmelig stille det sidste års tid. Der var den dokumentarfilm/menneskehedsportræt, hvor jeg også gerne ville have dig til at medvirke i (som jeg håber du stadig gerne vil?), den ligger stadig og lurer inde i skabet. Jeg har planer om at den bliver skudt i løbet af sommeren, og jeg får alle aftaler med medvirkende i hus i løbet af foråret. Så indtil videre står skydningen af den stille.

Et andet projekt der har stået stille længe, men som jeg nu er genoptaget er en dokumentarfilm om en af mine venner. Han er eksperimenterende musiker og anarkist, og hans livsstil er lige så eksperimenterende som den musik han laver. Filmen laver jeg i samarbejde med Emil fra animationsselskabet Wired Fly (der i øjeblikket arbejder på en film som Raskin har skrevet manus til). Denne dokumentarfilm regner vi med at være færdige med en gang i sensommeren. Det bliver syret og mærkeligt og forhåbentlig rigtig cinematisk!!

Til sidst hjælper jeg en gammel Potemkin-ven med at lave en dokumentarfilm der skal udforske begrevet "kunst". Puha... jeg må snart lære at holde mig til ét projekt af gangen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar